Just another WordPress.com site

Min vän och hans vän

Min vän, har ett gift par med barn han umgås mycket med, paret tillsammans eller var för sig.
Nu hade fruns(E) mamma fått höra skvaller av sin väninna, hon hade sett ”E och hennes nya pojkvän” i affären.

En man och en kvinna som går i mataffären måste naturligtvis vara ett par?
Det är också det första man tänker om man ser någon man vet är gift och har barn med en annan man?

Skvaller är fantastiskt!

Kommentarer till: "Min vän och hans vän" (7)

  1. Skrattade högt.

    Jag har en kul liknande grej som jag minns , med kulturfrontalkrockande undertoner.

    En arbetskamrat till mig , en tjej/kvinna i 30 årsåldern, rågblond långt hår och en annan arbetskamrat till mig, en somalier i fyrtiosåldern begav sig ut för att storhandla inför vår personalfest på Willys största butik i Gbg ( Willys finns inte i Stockholm tror jag) Det absolut billigaste matställe i kolossalformat att handla på i hela västsverige.

    F.Ö ett mycket välbesökt ställe av alla nysvenskar av alla sorter .

    Efter att inköpen avklarades och provianterna forslades till festlokalen så började det ringa oavbrutet i min somaliska kollegas mobil , efter flera korta och hetsiga ordfejder på somaliska när samtalen besvarades en efter en, så stegade den somaliska kollegan fram till den rågblonda svenska kollegan, och som med stor fattning och ett utomjordisk lugn resignation talade : ” Det var min fru som ringde för femte gången. Hon undrade varför hon fick så många samtal av sin klan som iaktog mig gåendes med en svensk blond tjej på Willys och storhandlade , OM jag hade barn med en svenska vid sidan av mina egna , och om hon minsann borde känna sig bedragen av en sol och vårare ”

    Räckte gott och väl för att alla fick gångjärn i magtrakten och började vika sig av flabb.

  2. Är jag väldigt fördomsfull när jag inte blir förvånad att det var en kvinna som skvallrade till en annan kvinna?

  3. @ Hurtbullen:
    Vår värld är ljuvlig, typ.🙂

    @ Jimmy:
    I så fall är jag lika fördomsfull.

  4. I värsta fall kan skvaller leda till fördärvet.

    ”Vi väljer att publicera av två skäl.
    Dels skriver personen att det är hans sista önskan.
    Dels för att psykopaters offer kan känna samma desperation som denne, det är inte ens ovanligt.

    Här kommer alltså ett avskedsbrev och vi kan inget annat än att hoppas att personen avstår!

    I annat fall har vi åtminstone uppfyllt en förtvivlad människas sista önskan.

    +++

    Uppdatering!

    Vi fick ett meddelande som härmed publiceras, men även kan ses i kommentarerna.”

    I kommentaren står det att han tog sitt liv.

    För att inte publicera andras material ger jag länken till berättelsen här: http://www.psykopati.se/25952945

    Kram!
    /Skvitt

  5. @ skvitt

    I värsta fall kan skvaller leda till fördärvet.

    Som groupies dras till pojkband, dras jag till ”Nelson Mandela”-typer, typ. Så Dick, som jag skrev om i förra inlägget, är inte den enda jag har eller har haft personlig kontakt med. En annan av dessa många häxdrev mot en annan man, medförde att jag fick försöka förhindra ett självmord. Så jag har sett det du skriver om på nära håll, fast då var det yrkesmobbarna anställda inom den svenska journalistiska kåren, inte arbetskamrater.

  6. Lyckades du?

    /Skvitt

  7. @ Skvitt

    Åh, framgick inte det? Mm, det lyckades.

    Men inget är bara svart, det som inte dödar härdar. Idag är han den bästa vän jag någonsin haft utöver min man. Och den djupa vänskapen och öppenheten som finns mellan oss skapades ju som en direkt följd av den perioden.

Kommentera

