Just another WordPress.com site

Jag sa till maken: Du har inte gett något bud till X än
Maken vänder sig till sonen: Har du hört att X vill ta över mamma? Jag ska bara ge ett bud..
Sonen: Ja! Hur mycket har vi råd att betala?

Lite senare
Maken fundersamt: Men jag måste skriva ett bra kontrakt, så att han säkert behåller henne.

Detta är mobbing! Männen i mitt liv vänder sig mot mig och konspirerar.:'(

(Förra inlägget, det där som försvann som ni bara såg titeln på, var typ lika seriöst som detta. Orsak: Ont om tid är det gott om för tillfället.)

Kommentarer till: "En stycken Ninni tillsalu? Budgivning pågår" (42)

  1. Ja tänk vad folk är beredda att spendera sina pengar på😀
    Kan man hitta annonsen på Blocket?

  2. Jag är också intresserad. Går det att vara med på budgivningen?

  3. Tänker du bjuda? Du har ju en fördel i utgångsläget som har träffat henne. För oss andra blir det ju att bjuda på Ninni i säcken.

  4. @dolf
    Jag har en klar fördel där och kan varmt rekommendera att du lägger ett bud. Du vet väl att du har 2 veckors ångerrätt när man handlar över nätet. Problemet är att hennes man verkar vilja ha en friskrivningsklausul för att kringgå ångerrätten. Nåja, risken är inte så stor att du skulle ångra dig, Ninni är en härlig människa så bjud på du! Själv har jag nog med en ”regering” och en ”vise-regering” i mitt hem.

  5. @barfota
    vad rekommenderar du som öppningsbud? Och hur högt skall man gå?

  6. Hmmm.. vad är detta!? Tanken var att ni skulle stötta mig! Detta är ju traffiking… eller nåt.

    (;D)

  7. @Ninni
    Vi sympatiserar med din man och son helt enkelt. Så är vi karlar, ryggdunkare och konspiratörer med massor av kvinnoförtryckande hemliga strukturella nätverk. Det vet väl alla!

  8. Vem fan har sagt att man måste vara seriös?

  9. @ Malte

    Jag är nästan alltid superseriös, det ligger i min personlighet. Eller hur, Dolf? ;D

  10. @ Barfota

    Du menar att jag helt missförstått saken. Feministerna har alltså rätt, patriarkatets mansklubb dunkar rygg!:/

  11. Jag vill vara med i budgivningen! Ingår frakt?

  12. @dolf
    I männens intresse så får vi komma överens att lägga så låga bud som möjligt. Vi slipper billigt undan, hennes man slipper billigt undan. Ninni kommer att känna sig kränkt och återvända till feminismen med en fast övertygelse om att alla män är svin som inte värdesätter och tillika trycker ned duktiga kvinnor. Saken är givetvis den att vi män är smarta och konspirerar med varandra. Under våra nattliga besök på diverse herrklubbar bildar vi helt enkelt kartell för att hålla priset nere. Ett för högt pris skulle bara leda till att Ninni inbillar sig att även hon (som kvinna) har ett visst marginellt värde, blir högfärdig och börjar ställa krav på kuppen. Som inbitna kvinnohatare får vi naturligtvis inte tillåta att så sker och framförallt så måste vi upprätthålla vår ”Macho-Image” inför andra män och omvärlden! Tänk vilka djävla mesar vi män skulle framställas som om det kom fram att vi i verkligheter älskar kvinnor.

    @Ninni
    ”Du menar att jag helt missförstått saken. Feministerna har alltså rätt, patriarkatets mansklubb dunkar rygg! :/”
    Ja det tycks vara så😀

  13. @barfota
    Vet du vad du föreslår? Att kränka Ninni får konsekvenser, det har jag personligen ått erfara. Inte så att hon skulle springa till feministerna, det oroar jag mig inte för, följderna blir mer direkta, påtagliga och handgripliga.
    Sen kan man ju undra hur bra vi står oss i konkurrensen, har du noterat att hälften som indikerat att de vill vara med i budgivningen själva är fruntimmer. Go figure.

  14. @Ninni
    Ja. (Svar på alla dina frågor)

  15. @ Rocki och Elina

    Ni måste skynda er och buda så vi kan stänga budgivningen och rädda mig från dessa djur.. äh, män?

  16. @Ninni
    Det har inte slagit dig att Rocki och Elina kanske är ur askan i elden?

  17. @Rocki
    Det där med frakt är inte rent spel. Skäms på dig.

  18. Kan man inte bara helt enkelt kvotera bort männen från den här budgivningen? Så gör man ju i så många andra sammanhang.

  19. @Elina
    OK, jag dra mig tillbaka frivilligt innan jag blir bortkvoterad. Vi män har inte en chans mot Women are Wonderful effekten

    @dolf
    Ja du dolf, vad gör vi med dessa framfusiga ”fruntimmer” som ger sig in på männens domäner och roffar åt sig godbitarna?

  20. @ Dolf

    Det har inte slagit dig än att denna kvinnan gillar när det slår upp flammor?😛

  21. @Ninni
    Du har inte tänkt på att under tiden som du är här och trilskas med presuptiva budgivare så kan maken och sonen mycket väl redan ha slutit ett avtal med X. Och X kanske inte alls hör till den där typen som gillar att du själv driver en andra budgivning bakom ryggen på honom.

  22. @ Dolf

    Jag struntar i X och flyr hem till dig isf.

  23. Ninni, du vet att du får det bäst här hos mig! Sluta larva dig och försöka trissa upp priset, ju mer jag får punga ut med desto mindre blir det kvar till dig och mig. Guuuuuuuud vad mysigt vi ska ha det! Skicka mig en lista på dina älsklingsrätter.

  24. @Rocki
    Dubbelplusfy på dig! Inte nog med att du försöker dumpa priset för dig själv genom att få frakten inkluderad. Nu fförsöker du också utöva otillbörlig påverkan med att erbjuda älsklingsrätter och andra förmåner. Bestickning kallas det. Skäms, skäms, skäms!

  25. @ Rocki

    Nu jädrans börjar det låta intressant det här!

    Du gillar matlagning, jag älskar mat.

    Gillar du shopping? Kan du tänka dig att vara min privata shoppingdam så jag aldrig mer behöver handla kläder, smink, smycke själv?

    Jag kan gärna stå för städning, bara jag slipper shopping och får god mat. Så står din man för stålarna?

    Har vi en deal?

  26. Citat:

    Detta är mobbing! MännenKvinnorna i mitt liv vänder sig mot mig och konspirerar.:’(

    Slut citat.

  27. @dolf
    Det är ”Normen” i männens förtryckta värld som gör att det blir så här. Kanske beror det på dolda strukturer, men troligare på att kvinnorna faktiskt konspirerar i deras glashiss på väg mot ära, berömmelse och topp-positionerna i samhället. Vi får helt enkelt övertyga (muta med ett par ”kaffeflickor”) hennes man att behålla henne!
    Vi män måste stå emot de vansinnigheter som matriarkatet utsätter oss för. Den där mr. X tyckte jag först verkade vara en riktigt mullig mansgris som försökte köpa Ninni, men jag har ändrat uppfattning nu när jag ser att Ninni är beredd att sälja sig för ett mål mat och dessutom stå för städningen.

    Herregud Ninni, har du ingen stolthet kvar. Jag har träffat dig och fick en helt annan bild av dig. Skall inte skriva vad jag fick för bild av dig för jag vill inte trissa upp priset ytterligare.

    Kram på er alla och fortsatt trevlig helg.

  28. @ Dolf

    Vita kränkta heterosexuella man där, du tillhör patriarkets ryggdunkande räkmackeglidarelit. Vi har inget annat val än att konspirera för att undvika att ni helt kör över oss stackars kvinnor.

    @Barfota

    Ninni är beredd att sälja sig för ett mål mat och dessutom stå för städningen.

    Hade jag fått slippa att sätta foten i det vidriga elände vi kallar affärer hade jag inte sålt mig, jag hade betalat för det. Dessutom ingick mat. Städning är en helt okej valuta, jag blir ju fett vinnare ändå på det kontraktet.
    Och jag gör det med rak rygg utan att tumma en enda millimeter på min stolthet.

    (Skall inte skriva vad jag fick för bild av dig för jag vill inte trissa upp priset ytterligare. Haha! Tack för komplimangen)

  29. @barfota
    så vad är det du säger, att vi skall starta en insamling för att hjälpa X?
    Jag kan se en viss poäng med det.

  30. @Ninni😦

  31. Dessa typer av konspirationer är det som vi karlar avhandlar i bastun….hua, det går inte att släppa in kvinnor där, då faller hela våran värld

  32. Ninni, vi kan handla på nätet. Jag har ett VISA-kort som jag har fått av min förtryckare. Gillar du efterrätter? Jag gör en grym creme brulee, bland annat…

  33. @Rocki
    det är inte Ninni du skall förhandla med. Det är hon som är varan. Du har helt tydligt fått det hela om bakfoten. Lägg ned. Du kan få baka efterrätter åt mig istället, då gör du åtminstone lite nytta.

  34. @ Dolf
    Rocki är smart. Tänk på att jag är den som har daglig kontakt med säljarna, jag kan muta dom.

    @ Rocki
    Efterrätter, eller sötsaker generellt, är inte min grej. Huvudrätten är viktigast. Mängder av rött kött ska det stå på min meny! Och så älskar jag struts.

  35. Ja ja, vi får väl se hur det är med den saken…

  36. @dolf
    ”så vad är det du säger, att vi skall starta en insamling för att hjälpa X?
    Jag kan se en viss poäng med det.”

    Vet inte, jag blir mer och mer övertygad om att ”kvinnans list övergår mannens förstånd”. Det är en slug rackare den där Ninni, det kan till och med vara så att det är hon själv som ligger bakom hela ”upplägget”.

    Min hypotes:
    Ninni har känns sig förbigången eller negligerad av familjen som inte reagerade nämnvärt (sonen i princip bara ryckte på axlarna) då hon skulle överraska med en ”festmiddag”. Ninni försöker då skapa ett intresse och manipulativt (som kvinnor i allmänhet) öka intresset och värdet kring sin egen person genom att helt enkelt anonymt utge sig för att vara X och ”lägga ett bud” på sig själv till hennes man. Vad hon hoppades på var inte det svaret hon fick från sonen och mannen… Tvärtom!

    Så nej, vi skall inte starta en insamling för att hjälpa X, vi skall hålla budgivningen så lågt som möjligt! Mutor och bestickning av den typen som @roki håller på med är en typiskt manlig domän som hon skall hålla sig borta från om inte hon är inkvoterad förstås. Vill @Ninni ha en bättre deal så föreslår jag hon använder sig av kvinnans sexuella makt (kanske mutor det också iofs.) så att hon får säljaren på bättre tankar.

  37. @Barfota
    Tror det där var lite väl avancerat för Ninni. Nej, X är nog Bona Fide, och kan nog behöva lite ekonomiskt stöd, fast det är helt klart, att vi också skall hålla budgivningen så låg som möjligt. Vi vill väl inte ruinera X i onödan?
    Dessutom hade Ninni varit förmögen till mer subversiva ränksmiderier av det slag du beskriver så att hon säkert kallat sig Y för att förvilla oss. Så jag tror nog att X är en man. Fast säker kan man förstås aldrig vara. Kanske det är Rocki som är X och försöker förvilla oss med bryllepuddingar och allt möjligt konstifikt?

  38. Oj oj oj, den där lille gubben Barfota skriver så mycket så jag orkar inte ens läsa alltihopa… Och med sedvanlig härskarteknink så har han stavat mitt namn fel, man tarvsig för pannan.

    Ninni, nähä, inga sötsaker men ost då? Jag är ju hemmafru så jag kan ysta egen ost, jag kan kärna smör också. Strutsar är redan beställda, filé eller helgrillade? Förresten så är jag en hejare på fotmassage, det har jag glömt att nämna. Vad vill du ha för sås på strutsfan? Säg bara till, jag fixar!

  39. @roki (@rocki)
    Härskartekniker, du menar typ det som feministerna som envisas med att stava Pär Ströms namn med ”Per” håller på med? Nä, det var helt oavsiktligt men du förtjänar det som håller på med dina ”svarta affärer” och ”specialerbjudanden” hit och dit. Du förstör marknaden!

  40. @rocki
    Jag fick en känsla av att din ”förtryckare” är lite som Hunden och du mer som Katten i den mycket berömda skapelsen ”Hunden & Kattens dagbok”

  41. @Jimmy, hahaha! Inte riktigt, jag är en rätt så frivillig ”fånge”. Det är snarare våra barn som är hunden och båda vi som är katten. Kul story!

Kommentera

