Just another WordPress.com site

Igår kom den dagen jag förväntat mig skulle komma. Den dagen då Pär Ström fått nog.

Det finns ingen del i mig som klandrar honom,
Han har med sitt sakliga lugn, stått ut längre och tagit mot mer
än man kan förvänta sig av någon människa av kött och blod.

Pär Ström är och förblir min hjälte.
Tack, för allt du gjort för oss alla!

Jag tror det glädjer Pär att se att vi andra kommer göra vad vi kan
(Superbra intiativ av Aktivarum!)
För att arbeta vidare utifrån den grund han gett.

First they ignore you, then they laugh at you, then they fight you, then you win.”
Mahatma Gandhi

Bokstav för bokstav….. Låt oss jobba på.
Snart är hela raden blå!

Kommentarer till: "Med nya tag – för en bättre tid" (9)

  1. Visst det är tråkigt att han lämnar men jag tycker ändå slager är vunnet i princip. Det jag efterfrågar är människor som säger ifrån när feminister gör sina daglia övertramp i media, det är det största problemet. Jag tycker vi har kommit dit nu. Det är en orsak till varför aftonbladet, expressen, newsmill har tagit bort sina möjligheter att kommentera och det är inte pga näthat utan pga saklig kritik som inte kan bemötas. Det räcker med det, för nu är det inte så PK att vara feminist längre.

  2. Jag bara undrar vad det är för fel på folk som är glada över att någon blivit mobbad till tystnad. Det är något riktigt allvarligt fel på sådana personer. Och Pär Ström som ger intryck att vara en mild och sympatisk person som har jobbat för något för att han faktiskt tror på det, inte av själviska och opportunistiska orsaker.

  3. @ Korven

    Absolut. Vi är helt klart kommit en bra bit på väg. Det har gått fort på sista tiden.

    @ Siiri

    Pär är för mig allt vad en god människa är. Jag är imponerad av honom så väl som debattör och som människa bortom vad jag skulle kunna klä i ord.
    Att pk-maffian är så totalt förblindade för hans mänsklighet, för hans mjukhet och hans glimt i ögat… det säger mycket om hur svårt dom har att ta kritik mot deras ideologiska världsbild.
    Pk-maffians vidriga beteende är inte värd tryck på mitt tangentbord.

  4. Håller med. Pär är för mig, som fortfarande är ung kille, en av få män jag verkligen ser upp till. Det är hans mod, ärlighet och kompromisslöshet som jag verkligen beundrar. I den svenska samhällsdebatten är han verkligen helt sällsynt.

  5. Han gick dessutom rakryggad bort från debatten, avsked i tv. Det tyder på en inre styrka som få har. En slags inre stolthet som mobbarna inte fick tag i.
    För mig återigen, ström, Sveriges största rebell och samuraj.

  6. Pär är den som rörde runt i grytan och gjorde det med bravur. Utan honom och hans mod har jag ingen aning om hur det hade sett ut. Många andra debattörer och såväl anonyma som offentliga bloggare har bidragit men det är Pär som var katalysatorn i det hela. Jag är övertygad om att hans taktik var medveten och uträknad, för det ska han ha cred!

    Nå väl, jag tycker att bloggaren Malte on the roxxx sammanfattar läget väl:

    ”Pär Ström må ha tystnat men feministerna kommer snart att märka att de skulle ha nöjt sig med att ha honom kvar i debatten.”

    Så där ja, nu är det dags för alla att agera.

    Ninni, det är en jävla tur att det finns kvinnor som du!

  7. Dags att lägga i en ny växel.

  8. Bra att du följer Pärs exempel och citerar Gandhi, det retar gallfeber på våra motståndare att deras håntaktik (bland annat gjorde de sig lustiga just över Gandhicitatet) inte fungerade. Vilket visar att citatet passar in bra…

  9. Att mobbarna och hatarna nu gläds, ser jag som ett gott betyg åt Pär Ström. Men mobbarna kommer märka att PS var det minsta av deras problem. PS påbörjade ‘dekonstruktionen’ av tokfeminismen. Nu är det upp till oss att slutföra arbetet:)

    Jag brukar tänka på Berlinmuren år 1989, när folkmassor använde alla möjliga verktyg för att knacka sönder den så avskydda muren. Folket skapade sig en bättre tillvaro, för att diktaturen inte kunde hålla emot längre…

Kommentera

